VAKSINERING

VAKSINERING AV HUND OG KATT

Kattevaksinasjon

Ved å vaksinere katten din bidrar du til god helse og forhindrer at smitte blir spredt mellom andre katter. Vaksinen beskytter mot flere potensielt farlige og smertefulle virus. Noen av virusene kan også være dødelig.

Når skal egentlig katten vaksineres?
Vaksineringen bør starte når ved 10 ukers alderen til kattungen.
Katten gies først to grunnvaksiner med fire ukers mellomrom. Deretter er det en årlig revaksinering for å opprettholde beskyttelsen. Denne er veldig viktig ellers må du starte vaksinasjons programmet på nytt.

Voksne katter som ikke tidligere har vært vaksinert, må også ha to grunnvaksiner med fire ukers mellomrom og deretter fortsette med årlig revaksinering.

Priser hos oss:

Grunnpakke kr. 950,-
Årlig vaksine kr. 650,-

Oppdrettere har egne priser.

Ta kontakt for mer info.

Hundevaksinasjon

Alle hunder bør vaksineres mot, smittsom leverbetennelse (canine adenovirus 1 og 2), valpesyle (canine distemper virus CDV) og parvovirus (canine parvovirus 2).

Vi vil også anbefale alle våre kunder og vaksinere hunden sin mot kennelhoste. Dersom hunden skal reise til utlandet må hunder i de fleste tilfeller vaksineres mot rabies og leptospirose.

Valper er nå anbefalt å vaksinere tre ganger på grunn av veldig smittsom og dødelig virus som er kommet til Norge på grunn av import av mange nye hunder.

Så til valper anbefales grunnvaksinene:

• 1. vaksine: 8 uker
  • 2. vaksine: 12 uker
  • 3. vaksine: 16 uker
  • 1. revaksinasjon  ved 12 måneder

Vi vil også anbefale alle våre kunder og vaksinere hunden sin mot kennelhoste.
Bestiller du time til årlig vaksinering får du kennelhoste vaksinen til HALV PRIS!

Ta kontakt for mer info.